7/10
 Kontakt
Ján Čech
  Skrabské 86
  09433   Vyšný Žipov, Skrabské
  tel: +421 908 322071
 

QR code
FB - STRÁNKY
Hyperpolarizačné
okuliare

Veľká päťka
 ON LINE OVZDUŠIE EURÓPA
 ON LINE OVZDUŠIE SLOENSKO


stiahnite si APP saneprofit TLW na google play
TOPlist">
NAVŠTÍVTE WEB STRÁNKU FIRMY Ján Čech - SANEPROFIT
 
Klikni na obrázok

Aschov experiment ....

  • Pridané: 11.03.2019
     Ako aschov experiment je označovaný test konformity, ktorý usporiadal Solomon Asch v roku 1951.

V tomto experimente Asch vyzval študentov, aby porovnávali veľkosti čiar na sérii kartičiek. Uviedol to ako test zraku, ale v skutočnosti išlo o test posudzujúci konformitu. Účastníci experimentu mali pred sebou vždy jednu čiaru ako "etalón" a porovnávali ju s vedľajšími troma čo do výšky (X je väčšia / menšia / rovnaká). Svoj úsudok potom postupne vyslovili nahlas pred ostatnými.

Študenti-spolupracovníci boli vopred poučení, aby v niektorých prípadoch odpovedali jednotne (12 × z 18 prípadov) a hlavne "zle". Posledný zodpovedal študent, ktorý o ničom nevedel. Ostatní taktiež nemali vyjadrovať žiadne zvláštne reakcie na odpovede druhých. Iba posledný bol evidentne nesvoj, potil sa a nadmerne gestikuloval.

Kým v pokusnej skupine, ktorá zodpovedala sama za seba, neurobilo 35 zo 37 účastníkov žiadnu chybu (95% ľudí odpovedalo vždy správne), vplyvom skupinového tlaku neurobilo chybu iba 25% účastníkov (47% urobilo aspoň jednu chybu (1-7) a 28 % 8 a viac (z 12)).

Akokoľvek experiment vypovedá o veľkom vplyve konformity, je potrebné vedieť, že takto sa účastníci chovali len v prípade, že ostatní odpovedali jednotne. Keď mali Asch spolupracovníci povolené zodpovedať dobre, percento konformovaných rapídne kleslo. Rovnako ako v prípade, že osamotený účastník mohol na výroky ostatných reagovať a alebo miesto verbálne odpovede svoj úsudok písal na papier.

Väčšina zúčastnených neskôr v rozhovore s Ashom povedala, že neverili odpovediam spolupracovníkov, ale odpověli tak preto, že nechceli byť považovaní za "divné". Iba niekoľko povedalo, že skôr verili skupine.

  Teda o čom vypovedá tento experiment? Určite vám to je jasné, presne na tomto efekte je založená akákoľvek reklama.
 
Sporiť peniaze, alebo zlato?

   Keď si pustíte televízor, aspoň 10x za deň tam počujete ako je výhodné sporiť v banke, sporiť peniaze a ako je to tam bezpečné. Darmo si väčšina myslí, že to nie je celkom tak, podľa tohto experimentu sa až 75% ľudí dopustí chyby v úsudku hlavne pod vplyvom skupinového tlaku. 

   Bohužiaľ je to tak aj v každodennom živote a tvorcovia smerovania spoločnosti to nezriadene využívajú. Vo voľbách, pri propagácii sporiacich programov, alebo pri obyčajnej reklame na zubnú pastu ... pamätáte sa na reklamu "deväť z desiatich zubných lekárov odporúča ..." , naozaj? Podobne pri bankových produktoch teraz počúvame ... ešte vyššie, ešte vyššie ... až 5% ... ročne, hurá , ideme na to .... Naozaj pod vplyvom skupinového tlaku  až 75% ľudí bude tvrdiť, že je to dobrý produkt, aj keď si to v duchu sami nemyslia ...

   Podľa nášho experimentu by sa však správne rozhodlo až 95% respondentov pokiaľ by skupinovému tlaku neboli vystavení.
   Nuž a toto je už vážne ... Mne osobne vychádza, že pokiaľ by ľudia neboli vystavovaní neustálemu tlaku reklamy a mali by si vybrať medzi sporením v zlate a sporením peňazí, až 95% by sa rozhodlo pre zlato pre ktoré hovoria nielen fakty, ale i zdravý sedliacky rozum. No tlak okolia ich presvedčí, že až 75% ľudí to neurobí a začnú sporiť peniaze v banke.

   Nechcem nikoho uraziť, ale už aj odborne sa tomu hovorí efekt stáda, alebo stádový efekt ... Málokto je ochotný vystúpiť z konformnej zóny a urobiť niečo čo sa vymyká zaužívanému názoru.

   Viem, že mi budete oponovať prečo keď je sporenie do zlata tak dobré , nikto ho vo veľkom nepropaguje .... nuž, myslíte, že banky, alebo vedúca sila spoločnosti /oligarchovia/ potrebujú nezávislých občanov?
   Priatelia, vlastníctvom zlata sa stanete nezávislými a tomu sa oni všemožne bránia ... Nezávislý človek sa nedá ovládať. Ak však máte svoje ťažko zarobené peniaze v banke , teda ste jej veriteľom, banka s nimi môže nakladať ako uzná za vhodné ... teda môže aj zle investovať a prísť do straty a tak aj vy o svoje peniaze ... /o fonde na ochranu vkladov tu teraz nebudem písať, je to na samostatný článok, no môžem povedať, že momentálne ručí asi za 0,63% vkladov .../ ak máte úver, potom ste už úplne závislý ani nie tak na banke, ale práve riadiace štruktúry spoločnosti s vami môžu manipulovať ako len chcú ... 

   Nuž fantastické riešenie ako sa stať aspoň čiastočne nezávislým /získať dnes absolútnu nezávislosť od spoločnosti je prakticky nemožné/ je vlastniť aspoň trochu investičného zlata a pokiaľ nemáte financie nakúpiť ho jednorázovo, existuje možnosť sporenia v zlate ...

A ako na to?

Kliknite na obrázok a presmeruje vás to na moju profesionálnu stránku ...
Klikni na obrázok

P.S.Pokiaľ sa pýtate, prečo my tak masívne nepropagujeme zlato ako možnosť investície  tak na to mám jednoduchú odpoveď. Náklady na reklamu znáša vždy koncový spotrebiteľ a neviem si predstaviť, že by sme tak výborné produkty predražili o masívnu reklamu.
 Formulár
    Momentálne nie je k dispozícií žiaden komentár

    pridať komentár
     
    Táto stránka používa súbory cookies, ktoré nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookies.